Friday, December 30, 2016

Herätys myötätuntoon ja välittämiseen, harjoitus 3

Päivä 3.
Tämä on jatkoa Loppiaiseen jatkuvalle myötätuntoharjoitukselle. 

Voit jatkaa jo aiemmilla harjoituksillakin tai omalla tavallasi.
Saat tässä silti uudenkin harjoituksen ja jos se tuntuu liian haastavalta juuri nyt, pitäydy jo aiemmin tehdyissä.

Olen tehnyt näitä näkökulmatarkkailuja vuosien ajan ja silti niitä saa yhä vaan tehdä, mutta muutos ajatuksissa ja asenteissani on tapahtunut ja sitä tapahtuu edelleen.

Tänään on vuoden 2016 viimeinen päivä ja hyvä päivä mietiskellä kulunutta vuotta: kohtaamisia, tapahtumia ja asioita ja niiden kaikkien vaikutuksia meissä.

Tarkoitus on kasvattaa meitä ymmärtämään, että se millaisina maailman näemme ja koemme, vaikuttaa kaikkeen.
Myös mitä ajattelemme ja tunnemme toisiamme kohtaan, millaisena näyttäydymme toisillemme ja maailmalle, vaikuttaa samoin kaikkeen. Kohtaamiset ja tapahtumat ovat vaikuttaneet meihin ja me olemme vaikuttaneet niihin ja kohdattuihin.

Otamme vastuun ajatuksistamme ja tunteistamme itseämme, muita ja maailmaa kohtaan. Syyllistäminen ja syyllistyminen jätetään tästä harjoituksesta ja ainoastaan todetaan, mitä olemme nähneet, kohdanneet ja kokeneet.

Kaikki mitä näen on minä, niin paha kuin hyvä.

Oikeastaan tällainen näkökulma johtaa luonnollisesti ensimmäisenä päivänä esiteltyyn Ho'oponopono-harjoitukseen.
Sinä ja minä

***********************
Kaikki mitä sinä olet olen minä.
Ilman sinua minua ei olisi.

Sinä ja Minä
arvokkaita toisillemme, erilaisia samanlaisia,
saman taivaan alla taivallamme - erikseen yhdessä.

Lempeytesi edessä itken,
sinä näytät kauneutesi - kauneuteni.

Sinussa näen itseni kokonaan.
Kerros kerrokselta avaudun - avaudut.

Kiitos, että olet saapunut näyttämään minulle minut.
Ilman sinua minua ei olisi.

No comments:

Post a Comment