Wednesday, August 5, 2015

Elämän ihmeet



Tahtoisin kertoa sinulle kaukaisista maista,
joissa olen vieraillut;
meren aalloista,
joilla olen ratsastanut;
vuorten huipuista,
joille olen kiivennyt.
Vaan en minä kerrokaan sellaisista.
Kerron elämän pienistä asioista,
järven pinnan laineilusta,
päivänkakkaran terälehdistä
ja auringon paisteesta.
Sillä niissä pienissä asioissa,
joita elämä tarjoilee,
asuvat ihmeet.
Linnunlaulussa soi ilo
ja vastaantulijan katseessa
leikkii sielun tanssi.
Jaan elämän ilot ja murheet kanssasi
-          jos tahdot.
Jos et tahdo kuulla tai jakaa
elämän pieniä suuria asioita kanssani,
toivotan sinulle kaunista matkaa,
lämpöä ja rakkautta,
rohkeutta ja herkkyyttä,
lempeyttä elämääsi.
Haluan muistuttaa sinua,
olet hyvä sellaisena kuin olet
ja saat muuttua sellaiseksi kuin tahdot.
Kerron sinulle vapaudesta,
suuremmasta kuin arvaankaan,
sillä minä en sinun vapaudestasi tiedä.

No comments:

Post a Comment